TranziT: Na oružje / Alle Armi [Hombre Collettivo]

Pružatelj informacija: HKD Sušak, galerija Kortil

U viziji talijanskog kazališnog kolektiva Hombre Collettivo puno je zajedničkih crta koje povezuju igračke i oružje, i nije lako povući jasnu granicu između njih. Kao jedan od primjera navode dron koji može biti i igračka i ubojito sredstvo. Tijekom umjetničkog istraživanja i rada na predstavi otkrili su da talijanska industrija igračaka i oružja namijenjenog za opću upotrebu (ne za rat) godišnje okrenu sličnu zaradu, približno 700 milijuna eura. Osim ovih tema, iznimno im je važan vizualni aspekt predstave jer živimo u vremenu u kojem smo kao pod stalnom paljbom slika i vizuala, pa na neki način i imidže promatraju kao vrstu oružja. Cilj im je osvijestiti kod publike upravo taj aspekt imidža/slike i na taj način usmjeriti ih da kritički promatraju realnosti koje nas okružuju.

Raspoloživi termini događanja

Datum početka i završetka događanja

25.10.2025.

Vrijeme početka događanja

19:30

Trajanje (sati)

Nije dostupno

Početna cijena

10,00 EUR 75,34 HRK

U viziji talijanskog kazališnog kolektiva Hombre Collettivo puno je zajedničkih crta koje povezuju igračke i oružje, i nije lako povući jasnu granicu između njih. Kao jedan od primjera navode dron koji može biti i igračka i ubojito sredstvo. Tijekom umjetničkog istraživanja i rada na predstavi otkrili su da talijanska industrija igračaka i oružja namijenjenog za opću upotrebu (ne za rat) godišnje okrenu sličnu zaradu, približno 700 milijuna eura. Osim ovih tema, iznimno im je važan vizualni aspekt predstave jer živimo u vremenu u kojem smo kao pod stalnom paljbom slika i vizuala, pa na neki način i imidže promatraju kao vrstu oružja. Cilj im je osvijestiti kod publike upravo taj aspekt imidža/slike i na taj način usmjeriti ih da kritički promatraju realnosti koje nas okružuju.

Bal koji je istovremeno pod maskama i naoružan do zubiju, drzak mjuzikl koji balansira na rubu oštrice i igračka oružje s kojom se igramo rata. I naposljetku, minijaturna pustinja. Bilo je vrijeme kada rat u Europi više nije bio okvir za razumijevanje stvarnosti. Međutim, ubrzo smo shvatili da to nije na neki duži period, već radije prolazni trenutak koji se odnosi na maljušni dio svijeta, s tvrdnjama o kontinentima koje geografija ne može podržati. Godine 2001., započinje nova odiseja—ili bolje rečeno, nastavlja se. Ova odiseja nije smještena u svemiru, već u pustinji. Više od samog naslova, „Na oružje” (Alle Armi) predstavlja izjavu o svrsi, alarmantni krik. Također može poslužiti i kao poticaj, apel, pozivajući nas da uzmemo stvari u svoje ruke —iako ostaje pitanje: koje?

Istražujući igračku kao rekvizitu značajnih kazališnih i semantičkih mogućnosti, Na oružje / Alle Armi uključuje elemente kazališta objekta, fizičkog, neverbalnog i vizualnog kazališta, holivudskih filmova, mjuzikala, televizije, videoklipova i mode. Cilj predstave nije raspravljati o ratu na retorički način, već vizualno i analitički angažirati publiku u razumijevanje procesa iza međunarodne proizvodnje i izvoza oružja, koristeći to kao prizmu za shvaćanje geopolitičkih dinamika i sukoba. Dodatno„Na oružje” (Alle Armi) traži odgovore na suvremenu izloženost tzv. vizualnom nasilju, potičući gledatelje da uče, interpretiraju i procjenjuju slike i imidže izvan puke propagande i marketinga.

Na oružje / Alle Armi nastao je iz suradnje između Hombre Collettivo, profesionalne kazališne skupine, i Leonarda Delfantija, novinara i izvođača, s ciljem kombiniranja novinarskih praksi i medijske pismenosti s kazališnim izvedbama i predstavama. Projekt nastoji potaknuti kritičku svijest i aktivno sudjelovanje među raznolikom publikom, s posebnim naglaskom na međunarodno tržište i industriju oružja.